W trakcie sezonu wakacyjnego tury¶ci podró¿uj±cy liniami lotniczymi bardzo czêsto potrzebuj± wsparcia w sytuacjach takich jak zagubienie baga¿u, czy opó¼nienie lotu. Pomoc w razie takich utrudnieñ zapewniaj± pasa¿erom firmy assistance, obs³uguj±ce ubezpieczenia podró¿ne, dystrybuowane m.in. wraz z biletami lotniczymi. Jakie ¶wiadczenia realizowane s± w ramach tych polis?
Ubezpieczenia skierowane do podró¿uj±cych drog± lotnicz± dotycz± zwykle przypadków utraty, uszkodzenia, ewentualnie opó¼nienia baga¿u. W takich sytuacjach polisa zapewnia zwrot kosztów zakupu niezbêdnej odzie¿y lub ¶rodków higienicznych. W ubezpieczeniach tego typu okre¶lony jest zawsze minimalny czas opó¼nienia, po którym pasa¿erowi przys³uguje pomoc. Klientom linii lotniczych oferowane s± równie¿ ubezpieczenia od odwo³ania lub opó¼nienia lotu – zarówno z winy przewo¼nika, jak i z innych przyczyn – np. nag³ej choroby ubezpieczonego. Tury¶ci, wykupuj±c bilet lotniczy, czêsto mog± równie¿ zapewniæ sobie ubezpieczenie kosztów leczenia i NNW.
W przypadku zagubienia baga¿u turysty, do zadañ firmy assistance nale¿y pomoc w jego poszukiwaniu. Utrzymuje ona sta³y kontakt z liniami lotniczymi. Przekazuje klientom bie¿±ce informacje o lokalizacji baga¿u i terminie jego zwrotu. Organizuje równie¿ jego dorêczenie ubezpieczonemu, je¶li nie zrobi tego przewo¼nik. Kolejnym popularnym ¶wiadczeniem assistance skierowanym do podró¿uj±cych drog± powietrzn± jest organizacja pobytu w hotelu w przypadku odwo³ania czy opó¼nienia po³±czenia – równie¿ w razie gdy nie zapewniaj± tego linie lotnicze.
Sonia Kostyszyn
Manager Dzia³u Operacyjnego
Inter Partner Assistance Polska SA